Laster inn

VANLIGE SPØRSMÅL/FAQ


Her er en samling av de vanligste spørsmålene vi får fra våre kunder.

Les gjerne igjennom hva andre kunder har spurt om tidligere, om noe er uklart for deg.
Om du ikke finner svar på dine spørsmål, ta gjerne kontakt med oss, så vil vi hjelpe deg.



1. Jeg har ikke opprettet kundekonto, kan jeg likevel logge inn og se min ordrehistorikk?

Ja, det opprettes en kundekonto nederst i systemet når ordren registreres, som du kan logge inn på om du oppgir samme e-postadresse som da du la inn bestillingen.

Gå til din side og velg glemt passord, og oppgi samme e-postadresse som ved bestillingen. Du får da et nytt passord til din e-postadresse.
Klikk her for å komme til skjemaet for "glemt" passord »

2. Jeg har flere ganger forsøkt å få tilsendt nytt passord, men får ingen e-post?

Sjekk din spam-mappe (som i noen mailprogrammer kalles "søppelpost").
Kontroller deretter at du oppga rett e-postadresse. Ellers kan du ta kontakt med kundeservice og oppgi kundenummer eller ordrenummer, så sjekker vi manuelt hvilken e-postadresse du oppga da du la inn din ordre.

3. Hvor finner jeg "Din side"?

Du finner "Din side" lengst oppe til høyre samt i menyen lengst nede til venstre.
Klikk der for å komme direkte til "Din side" »

4. Er toll og moms inkludert i prisen? eller må jeg fortolle varen?

Ja, moms og toll er inkludert i det du betaler.
Du trenger ikke å fortulle varene.

5. Har du gratis frakt?

Vi tilbyr dessverre ikke gratis frakt, men prøver å holde prisene på produktene nede i stedet for å inkludere frakt i prisen på alle produktene. Dette vil da gi en lavere totalpris når du kjøper mer enn 1 produkt.

Alle bestillinger som sendes ut har rabatterte fraktpriser. Du vil se fraktkostnaden i kassen når du har hentet det du ønsker å kjøpe. Prisen varierer avhengig av vekt og volum, og om du ønsker det levert hjem eller om du ønsker å hente det hos en agent.

6. Kan jeg komplettere min bestilling?

Ja, det går helt fint å komplettere din ordre frem til vi har sendt varene.

Du legger inn en ny bestilling i vår webshop og agir dine kundeopplysninger eller logger inn.
Du får da valget om å legge orderen som en tilleggsbestilling (eller som en helt ny frittstående bestilling) i kassen.


7. Hvordan kan jeg se om dere har sendt min bestilling?

Du kan se status på din bestilling om du logger inn på "Din side" og trykker på fanen Bestillinger.

8. Vorfor har jeg fått fakturaen på e-post, men ikke leveringen?

Vi sender fakturaen samtidig som forsendelsen går ut fra oss.
E-posten kommer fram umiddelbart, mens forsendelsen tar noe tid å utføre for transportfirmaet.

9. Kan jeg endre eller avbestille min ordre?

Ja, for å endre eller avbestille din ordre må du snarest mulig ta kontakt med vår kundetjeneste. Så lenge din ordre ikke har forlatt vårt lager, kan vi endre den.
Send oss en e-post gjennom å svare på din ordrebekreftelse. Skriv "ENDRE" eller "AVBESTILL" i emnefeltet på mailen, så øker muligheten for at vi skal rekke å behandle saken før din ordren pakkes.

Når din ordre er sendt fra oss, kan vi dessverre ikke endre eller avbestille ordren uten at det innebærer ekstra kostnader for deg.

10. Kan jeg følge eller spore hvor min bestilling er etter at dere har sendt den?

Ja, du kan spore din bestilling i speditørens system ved å klikke på kollinummeret som finnes på din bestilling på "Din side" når den er sendt.
Gå til "Din side", klikk på Bestillinger, klikk deretter på orderen du vil spore og deretter klikker du på kollinummeret. Du får da opp et nytt vindu med transportinformasjon om denne forsendelsen.

11. Kan jeg sende min ordre på e-post eller telefon i stedefor å legge inn ordren på websiden?

Vi ønsker helst at du legger ordren i vår webshop ettersom vårt ordresystem er helt automatisert.
Vi kan selvsagt hjelpe deg og ta din bestilling på telefon eller mail, men disse ordrene kan ta noe lenger tid.
Du kan kun betale med faktura ved telefonbestilling.
Du kan ikke logge inn og spore ordrehistorikk eller søke på din forsendelse.
Du kan kontakte oss på telefon på hverdager i kontortiden.

12. Hvor lang tid tar levering ?

Om produktene du bestiller er på lager, er leveringstiden ca 3-6 virkedager, altså hverdager, ikke lørdager og søndager.
Om det er langhelg i forsendelsesprosessen, kan det ta noe lenger tid.

Du ser den beregnede leveringstiden på hver vare under prisen.

13. Hvilket fraktselskap bruker dere?

Vi benytter oss av Bring.

14. Hvilke betalingsmetoder kan jeg velge mellom?

Hos oss har du følgende betalingsalternativer: Kortbetaling, faktura eller mulighet for delbetaling med Klarna.

15. Hvordan gjør jeg en reklamasjon?

Om en vare er skadet eller ikke fungerer som den skal, eller om du har mottatt feil vare, fyller du ut skjemaet for reklamasjon på "Din side".
Vi får da den informasjonen vi trenger for å hjelpe deg.
Du blir deretter kontaktet av en servicetekniker som håndterer disse spørsmålene.

16. Jeg angrer på kjøpet, hva gjør jeg da?

Du fyller ut skjemaet for bytte/retur på "Din side".
Deretter sender du oss det produktet som du vil bytte eller returnere og angir ditt returnummer i forsendelsen.

17. Hvem betaler returfrakten?

Du som kunde velger selv fraktmetode og hvordan du vil returnere produkter du sender tilbake i henhold til angreretten. Du står selv for denne kostnaden. Er det retur av et produkt på grunn av reklamasjon/reparasjon eller lignende står vi som regel for denne kostnaden, men det varierer fra sak til sak etter dialog med servicetekniker.

18. Hvor lang angrerett har jeg?

Du har 14 dagers returrett ved distansehandel. Du må altså sende varen i retur senest 14 dager etter du har mottatt den.

19. Hvorfor må returvaren være ubrukt?

Det er for at vi skal kunne betale tilbake den prisen som du betalte for produktet. Har den ikke samme verdi når vi får den tilbake, kan vi ikke selge den til ordinærpris. Produktets verdi synker om det er brukt eller har en dårlig forpakning. De fleste kunder vil ikke ha en brukt vare til fullpris.


20. Jeg får ikke registrert mitt bytte/retur/reklamasjon?

Jeg mistenker at du har en ordre som består av et produkt og/eller kanskje har mistet instruksjonen om markering av produktet du skal returnere. Se bildet.
Vegle produktet!

21. Hva angir jeg som kontonummer for tilbakebetaling ved retur om jeg har betalt med Klarna faktura?

Du trenger ikke oppgi kontonummer. Det holder å skrive "Klarna" i kontofeltet.


22. Hva er forskjell på leveringsadresse og fakturaadresse?

Leveringsadresse er den adressen vi sender bestillingen til.
Om det er ønskelig kan du ha flere ulike leveringsadresser på din kundeprofil, f.eks. jobb eller hytte. Du finner din kundeprofil på "Din side".

Fakturaadressen er den adressen vi sender fakturaen til om den skal sendes med brev. Vi sender alle fakturaer på e-post om du ikke ber om annet.


23. Hvorfor er min bestilling fortsatt "under behandling"?

Det er vanskelig å svare noe generelt på dette spørsmålet, men den vanligste årsaken er at du har bestilt et produkt som har noe lengre leveringstid. Du ser den beregnede leveringstiden på produktet overfor prisen på produktsiden.




24. Hvorfor endrer leveringstiden seg på prokuktene jeg ser på?

Produktene har ulik leveringstid avhengig om de er på lager eller er på vei inn.
Har den statusen "Bestilt hos leverandør" så regnes antall arbeidsdager ned mot den datoen produktet beregnes å være tilgjengelig.


25. Jeg har hørt at produkter av gummi kan lukte. Hva er grunnen til dette?

Det hender at vektskiver i gummi, gummihåndtak og beskyttelsesmatter av gummi kan lukte gummi.
Dette varierer litt mellom de ulike produktene avhengig av når de ble produsert. Jo lengre de ligger på lager, dess mindre lukter de.
Gummi er et naturmateriale så det avhenger hvor lenge de har fått tørke - på samme måte som med alle gummiprodukter som ikke er blandet med returgummi eller plast.


26. Kan jeg lease eller leie produkter av dere?

Nei, vi leier ikke ut eller leaser produkter..


27. Jeg finner ikke spesialkjøpsproduktene dere henviste meg til?

Du finner det om du søker på spesialkjøp, eller klikk på denne direktelinken direktelinken »

28. Jeg har bestilt hansker, og det står bare Altall 1 på ordrekvitteringen?
    På siden står det "et par hansker", som jeg ønsker.

Alle hansker selges i par (2 stykker) så hansken du bestilte vil bli levert med en høyre og en venstre hanske.


29. Hva er returadressen?

Vår returadresse er: Sportgymbutikken, Kåsatorpsvägen 9, 541 34 SKÖVDE, SWEDEN







Om du ikke finner svar på dine spørsmål, ta gjerne kontakt med oss , så skal vi hjelpe deg.