Laster inn

KJØPSVILKÅR


2024-02-27

Fraktpris

Fraktkostnaden beregnes automatisk på bestillingen din og vises i kassen, og beløpet beregnes basert på vekt og volum på produktene du kjøper. Kjøper du produkter fra flere fraktklasser betaler du kun det høyeste fraktgebyr.

Frakt er rabattert og koster fra 69 NOK (inkl. mva) og oppover.
Fraktgebyr for tollbehandling og administrasjon kommer kun til returfrakt.

Priser

Priser i butikken er angitt inklusive MVA i norske kroner som grunninnstilling.
For å se prisene uten moms kan du bruke momsvelgeren for å endre presentasjon.


Norsk MVA og toll er inkludert i det du betaler. Du trenger ikke å fortulle varene.

Leveringsområde

Hele Norge, unntatt Svalbard.

Leveringstid

Vanligvis 2-5 virkedager.
Man får oppgitt en beregnet leveringstid når man legger ordren i kassen. Dette beregnes etter hvilke produkter som bestilles, og lagerstatus på det aktuelle tidspunktet.

Vi erstatter ikke direkte eller indirekte skade og tap forvoldt av at vi leverer senere enn forventet.

Leveringsmetode

Pakke til hentested

Bestillinger med fraktvekt under 35 kg kan hentes hos nærmeste agent/boks basert på ditt postnummer.
Vi sender vanligvis med Bring/Posten, men det er også forsendelser som sendes fra eksterne lagre med andre speditører.

Hjemlevering

Alle bestillinger uansett vekt og volum kan bestilles med levering til oppgitt leveringsadresse. Hjemme-, jobb- eller bedriftsadresse.
Varene blir levert til gate/tomtegrense dagtid på hverdager.
Vi sender vanligvis med Bring/Posten, men det er også forsendelser som sendes fra eksterne lagre med andre speditører.


Hvis du ønsker distribusjon på kvelden eller levering på døren, vennligst kontakt oss for prisforespørsel for den faktiske leveransen.
Kveldskjøring koster ca 300-500 kr, avhengig av sted.
Innbæring koster vanligvis ca 500-700 kr.


Leveranser til øy
Leveranser til adresser på en øy uten veiforbindelse blir levert til en adresse på fastlandet som angis av kunden. 


Leveringshindringer

Eventuelle tilleggskostnader som oppstår som følge av at speditøren ikke kan levere til DEG vil bli belastet deg med speditørens faktiske fraktkostnad og eventuelle håndteringskostnader.

Dette kan oppstå ved for eksempel bomtur, uutgitt pakke eller ny levering. Vi fakturerer deg med det vanlige beløpet som speditøren fakturerte oss for din forsendelse.

Eksempler på gebyrer, beløp varierer avhengig av størrelsen på forsendelsen.

• Mottakere som har mottatt varsel, men som ikke har bestilt levering innen 4 virkedager, vil bli belastet ca 90 - 600 kr,
• Mottakere som har oppgitt feil eller ufullstendig adresseinformasjon på bestillingen, vil bli belastet med ca 340 kr.
• Mottakere som ikke er på stedet i henhold til avtalt tid med speditør belastes ca. 140-690 kr.
• Ikke utgitt pakke. Mottakere som ikke henter pakken sin hos en agent belastes ca. 300 kr.
Forsendelsen er normalt på hentestedet i 7-14 dager før den returneres til oss. Vær oppmerksom på at uinnløste pakker ikke faller innenfor angreretten.


Betalingsmetode

Faktureringstjeneste for myndigheter (30 dager netto)

Elektroniske fakturaer sendes til offentlige myndigheter, ikke glem å oppgi referansekoden din i meldingsboksen til oss.

Klarna

Med Klarna kan du betale direkte med VISA eller MasterCard. Du kan også velge å betale mot faktura eller dele opp betalingen. Du kan selvfølgelig betale hele restgjelden når som helst i løpet av avdragsperioden.

Sikker betaling

Vi sender informasjonen kryptert over Internett.

Minste ordreverdi

599 kr er laveste ordreverdi.

Retur- og refusjonspolicy
Uavhentede pakker

Vi forbeholder oss retten til å debitere deg kostnadene for returfrakt, ekspedisjonskostnad osv. Du blir debitert med et minimumsgebyr på 599 kr ved uavhentet pakke. Forsendelsen ligger på uthentingsstedet i 14 dager før den returneres til oss.

Returrett/Bytte

Privatpersoner kan sende varene i retur senest 14 dager etter de er mottatt.
Returrett/bytte gjelder kun for privatpersoner.

For å returnere eller bytte et produkt fyller du inn skjemaet du finner når du logger inn på "Mine sider"
Hvis du ikke har brukernavn og passord til "Mine sider" kan du bestille nytt passord på denne siden"glemt" passord »

 


Angreretten gjelder ikke for underklær, badetøy, kosttilskudd, reservedeler eller demonstrasjonsprodukter og kundereturer som er kjøpt til redusert pris.


Varen skal være uåpnet og ubrukt samt sendes tilbake i orginalforpakningen for at vi skal ta imot varen.
Retur og bytterett gjelder ikke ved kjøp av undertøy.

Kunden står selv for returfrakten. Når vi har mottatt varen og konstantert at den er uskadd, betaler vi tilbake beløpet du har betalt for produktet innen 30 dager.
 
Returnummer, ordreseddel og annen dokumentasjon som viser hvem du er må følge med, samt opplysninger om når du handlet hos oss.
 
Kunder som avbestiller varer som allerede er sendt fra oss, faktureres for våre tilkommende kostnader (frakt og returfrakt).
Vår returadresse er: Sportgymbutikken, Kåsatorpsvägen 9, 541 34 SKÖVDE, SWEDEN

Refusjon

Vi betaler tilbake beløpet så raskt som mulig, men senest innen 14 dager.
Tilbakebetalingen skjer til betalingsmåten som bestillingen hadde. Hvis du for eksempel har betalt for bestillingen din med kredittkort, vil vi sette beløpet tilbake på samme kort. Klarna-fakturaer gjøres opp mot din gjeld til Klarna.

Reklamasjon

Ansvaret for bestilte varer går over på kjøper idet varen leveres til respektive transportfirma. Transportskader skal anmeldes omgående til speditøren, og vi står i slike tilfeller for eventuell returfrakt. Kontroller alltid at ditt gods er uskadd på leveringstidspunktet.
Eventuelle transportskader skal være registrert eller skal registreres når leveringen skjer. Det er ikke mulig å klage på transportskader i etterkant.

Ved synlige skader, legg ved bilde slik at vi lettere kan hjelpe deg.
Det er kjøperens ansvar å kontrollere varen for feil og mangler eller feilekspedering.

Registrer en reklamasjon via vårt Klageskjema på "Mine sider" eller kontakt Service/Reklamasjon så hjelper vi deg.
Hvis du ikke har brukernavn og passord til 
"Mine sider" kan du bestille nytt passord på denne siden"glemt" passord »

Ved eventuell feilsøking og reperasjon står kunden for transport av produktet som skal repareres av en av Sportgymbutikkens godkjente og anbefalte reparatører.
Disse fraktkostnadene betales av kunden om ikke annet er avtalt. Feilsøkning og reparasjoner utført i hjemmet kan i visse tilfeller gjøres mot eksta kostnad.

Garantier

Vi følger Forbrukerrådets retningslinjer samt lov og rett som gjelder ved reklamasjoner.

Alle varer har to års garanti (gjelder kun ved hjemmebruk) ved normalt bruk, om ikke annet oppgis.

Utover dette bruker vi forbrukerkjøpsloven som gir kunden rett til å reklamere en vare innen fem år. Forutsetningen for reklamasjon er at du kan bevise at det er feil på varen og ikke slitasje, e.l.
Garantien gjelder ikke forbruksartikler, som f.eks. batterier, normal slitasje av produktet, feilaktig montering eller dårlig vedlikehold og etterkontroll av skruer o.l.
Anser du varen som en feilvare må du som kunde informere oss om feilen innen rimelig tid etter at du oppdaget den. Om du reklamerer innen to måneder, regnes det alltid som at det har blitt gjort i rimelig tid.


Vårt eller ditt ansvar?
I løpet av de seks første månedene etter kjøpet er det selgers (vårt) ansvar å bevise at feilen ikke var der opprinnelig. Ellers regnes det som produksjonsfeil. Når det har gått mer enn seks måneder etter kjøpet er det du som kjøper som må bevise at feilen var der opprinnelig.

For at eventuell garanti skal gjelde utenfor hjemmebruk (gjelder for eksempel foretak, foreninger, kommuner, myndigheter osv.) skal utstyret ha gjennomgått service av sertifiserte serviceteknikere minst en gang hver sjette måned. Skriftlig serviceprotokoll skal fremvises.

Vi anbefaler deg å ta vare på fakturaen eller kvitteringen ettersom disse må forevises for at garantien skal gjelde. Skriv gjerne ut ordrebekreftelsen du mottok på mailadressen du oppga i forbindelse med kjøpet.

Ved eventuelle garantireparasjoner av vårt utstyr, send epost til service@sportgymbutiken.com for å få hjelp av servicepersonalet vårt. Vi erstatter ikke kostnader for reparasjoner utført av andre verksteder, servicefirmaer eller reisekostnader utover det som er godkjent av Sportgymbutikken.no

Varemerker

Produktnavn som forekommer på disse sidene er varemerket og/eller registrerte varemerker som tilhører respektive foretak. Sportgymbutikken.no erkjenner de respektive rettighetsinnehaveres rett til disse varemerkene.

Personopplysningsloven

Når du bestiller fra oss, gir du oss samtidig din tillatelse til å beholde ditt navn, adresse og telefonnummer, i tillegg til opplysninger om hva du har kjøpt, i vår database.
Vi behandler selvfølgelig alle dine personopplysninger svært forsvarlig, og deler dem ikke videre til andre.

Montering

De fleste maskiner (sykler, tredemøller, benker m.m.) krever enklere montering. Instruksjon medfølger.

Manual medfølger de treningsmaskinene som krever dette. Den vil være på norsk, svensk eller engelsk avhengig av produkt.

Øvrig

Vi reserverer oss fra eventuelle sluttsalg, prisendringer eller spesifikasjonsendringer av produkter samt skrivefeil på sidene til butikken.

 


Om du har noen spørsmål er du alltid velkommen til å skrive, ringe eller sende dine spørsmål til oss på e-post. Mer informasjon finner du under Kontaktsinformasjon »